tisdag 19 juli 2011

Test av vattenskyddade mobilpåsar

Jag testade en del vattenskyddade mobilpåsar igår. Jag spolade vatten på dem och jag sänkte ner dem en halvminut under vatten i vasken. De två till vänster köpte jag på Naturkompaniet i Lund. De är båda Aquapac. De ska klara ner till 5 m. Ca 300 kr styck. Den svarta i mitten och den gula nästlängst till vänster är från Kjell.com. De lämnar ingen garanti på djup alls. Märkeslösa, ca 150 kr. Den gula har inget snöre utan är bara en box. Den röda längst till vänster har jag köpt på Stadium i Lund. 150 kr? Den har märket Everest. Den gröna plattan ovanför är testmaterialet som jag la i alla påsarna en efter en och sedan såg om det blev blött.

Aquapacarna var perfekta. Jag hittade någon droppe i den mindre av dem, men den kom nog ner i efterhand. Kjell.com:s fungerade också utan problem. Särskilt den gula verkar supersolid. Den röda Everest läckte helt enkelt, vad jag förstår! Den ska kanske bara klara stänk?

Många har nog glädje av den mindre Aquapacen till sin mobil, trots priset.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar